|
|
| Piszkos konyhák | 2010. 09. 10. 06:43 |
|
|
|
|
| Hidegben növekvő kockázatok | 2010. 08. 27. 06:10 |
|
|
|
|
| Szűkös anyagi források | 2010. 08. 25. 06:14 |
|
|
|
|
| Fehérjék döntenek az életünkről? | 2010. 08. 13. 06:43 |
|
|
|
|
| Emelkedő Indiai - óceán | 2010. 08. 11. 06:40 |
|
|
|
|
| Megsemmisítő győzelem | 2010. 08. 06. 06:19 |
|
|
|
|
| Maláriamentes szúnyogok | 2010. 07. 30. 06:28 |
|
|
|
|
| Víz és só | 2010. 07. 21. 06:00 |
|
|
|
|
| Városi kerékpározás | 2010. 07. 16. 06:07 |
|
|
|
|
| Növeli a cukorbetegség kockázatát a fehér rizs | 2010. 07. 14. 06:20 |
|
|
|
|

Vajon az ön konyhája átmenne egy éttermi ellenőrzésen? A legújabb felmérések szerint hétből egy háztartási konyha nem felel meg a közegészségügyi előírásoknak. A Los Angelesben végzett kutatás adatai szerint csak a konyhák 61 százaléka kapna A vagy B minősítést egy ellenőrzésen, a többi azonban még a C szintet is alig üti meg.
Egy új tudományos kutatás eredményei arra utalnak, hogy a hideg nem csak a didergés kellemetlenségével jár, de növeli az esélyét annak is, hogy szívrohamot kapunk. A British Medical Journal lapjain megjelent tanulmányban brit kutatók arról számoltak be, hogy vizsgálataik szerint minden 1 Celsius fokos hőmérséklet csökkenés 2%-kal több szívrohamos esetet provokál.
Az amerikai bíróság hétfőn ideiglenesen leállította a Barack Obama elnök által engedélyezett embrionális őssejtkutatás szövetségi támogatását azzal az indokkal, hogy az eljárás során emberi embriókat pusztítanak el. Royce Lamberth bíró a kutatásokat ellenző keresztény szervezetnek kedvezett azzal, hogy ideiglenes ítéletével lehetővé tette a felpereseknek ügyük bíróság elé terjesztését.
Az egészséges és a rákos sejtek versengésében két gén és az általuk kódolt fehérjék döntik el a kimenetelt az emlősöknél is - közölték áttörést jelentő felfedezésüket szerdán amerikai és brit kutatók a PLoS Biology című tudományos portálon. Yoichiro Tamori kutatásvezető és csoportja megmutatta, hogy az ember saját, egészséges sejtjei körbeveszik és szerencsés esetben elpusztítják a felbukkanó rákos sejteket.
Egyenlőtlenül emelkedik a tengerek szintje az Indiai-óceánban, milliókat veszélyeztetve az alacsonyan fekvő partvidékek mentén élők közül Bangladesben, Indonéziában és Sri Lankán. A University of Colorado és az Egyesült Államok légkörkutató központja (NCAR) kutatóinak tanulmánya szerint a tengerszint emelkedését részben a klímaváltozás okozza, és hozzájárul a tengerek felmelegedése, valamint a légköri keringés mintázatának megváltozása.
Hollandia több mint 17 millió adag olyan sertésinfluenza elleni oltóanyagot semmisít meg, melyek szavatossága hamarosan lejár. „Megkezdtük a megsemmisítést” – nyilatkozta az egészségügyi minisztérium szóvivője, Inge Freriksen. „A következő hónapokban összesen 17,8 millió adag vakcinát semmisítünk meg, melyek szavatossága hamarosan lejár.”
Minden évben közel 250 millió ember betegszik meg maláriában és majd egymillióan bele is halnak. Most kutatóknak sikerült olyan szúnyogokat létrehozni, amelyek nem képesek a malária emberre történő átadására, ami hatalmas előnyt jelenthet a világ legpusztítóbb járványa elleni harcban.
A nyári melegben hamar megszomjazunk, több folyadékot fogyasztunk. Ennek egyik magyarázata a szervezet hőszabályozása, melynek segítségével a legkülönbözőbb környezeti hőmérsékletekhez alkalmazkodunk. Állandó testhőmérsékletünk fenntartása a bőrünk felső rétegében található kiterjedt hajszálérhálózatnak köszönhető,
A városi kerékpározás egészségre jótékony hatásai felülmúlják a szennyezett levegő és a balesetek kockázatát. A vizsgálat során a kutatók nemzetközi tanulmányok adatait elemezték, és sorra vették a városi biciklizés minden előnyét, valamint olyan hátrányait, mint a kipufogógáz belélegzése, és a nagy forgalomban előforduló balesetek kockázata.
A Harvard Egyetem kutatói kimutatták, hogy a fehér rizs meredek emelkedést okoz a vércukorszintben, és ezzel megnöveli a cukorbetegég kialakulásának esélyét. A hatalmas, 200 ezres mintán lefolytatott vizsgálat eredményei szerint a teljes kiőrlésű termékek a rizzsel ellentétben csökkentik a diabétesz kockázatát, mivel annál lényegesen lassabban bomlanak le, és így jóval kisebb tempóval emelkedik a vércukorszint, kímélve a májat.